フランツ ボアズ。 Franz Boas, 1858

19年越しの仕事を完成させてくれた訳者の尽力に感謝がつきないところである。
1896—Became assistant curator at the American Museum of Natural History, under F. Edward Sapir's student was editor from 1945 to 1949, and Alfred Kroeber and Robert Lowie's student, , was editor from 1956 to 1959. Powell ; e dited by Preston Holder. 人類学者や観光で現地を訪れる 外部の人々に対して、その人々の持っているイメージや期待にあわせて現地の人々が自分たちの「文化」を選択し、創造して提示する ことを 、 太田好信 は 「文化の客体化」 と呼んだ。 分立していた学部の統合の申し出がかなってで最初のの課程が設置される。 In 1795, the great and philosopher called for an anthropology that would synthesize Kant's and Herder's interests. ……(第三点) 広範囲なフィールドワークを調査している」[太田 2005:41]。 Boas championed the use of exhaustive research, fieldwork, and strict scientific guidelines in folklore scholarship. そのころ学界では文化の差異は何に由来するかという問題で風土、環境が主因であるとする立場と移住による概念の伝播が重要であるとする立場とに分かれて論争が行われていた。 からへと移籍、1882年に大学から物理学の博士号を取得した。 159; emphases mine] In fact, the paths by which Boas reached the cultural concept were diverse and sometimes circuitous cf. 第六章のもとになったというボアズの論文 "The Decorative Art of Indians of The North Pasific Coast" で使われているのかもしれない : 「プリミティブ」という言葉は現在では offensive なものとして避けられているが、時代的には普通な用語であったということと、ボアズに差別的な意図はないということから、訳者は本書でもそのままプリミティブとしている。 For Boas, the object of anthropology was to understand the way in which culture conditioned people to understand and interact with the world in different ways and to do this it was necessary to gain an understanding of the language and cultural practices of the people studied. マリノフスキは、現地の言葉を用いて「参与観察」による長期のフィールドワークをはじめて実施し、その後の人類学に大きな影響を与えた。 Finally, anthropologists continue to honor his critique of racial ideologies. この批判をポストコロニアル批判と言います。 -- Memoirs of the American folk-lore society ; vol. Boas also fought to prove that not all cultures progressed along the same path, and that non-European cultures, in particular, were not primitive, but different. ボアズがキール大学などでカント派の講義や指導をうけていたからである• In a programmatic essay in 1920, "The Methods of Ethnology", Boas argued that instead of "the systematic enumeration of standardized beliefs and customs of a tribe", anthropology needs to document "the way in which the individual reacts to his whole social environment, and to the difference of opinion and of mode of action that occur in primitive society and which are the causes of far-reaching changes". Darnell, Regna; Smith, Joshua; Hamilton, Michelle; Hancock, Robert L. His work is associated with the movements known as and. 39)でも皆無だといってたから、おそらく本書が初の訳書だろう. Alternating Sounds'" as containing the germs of that development, and so of the modern concept of culture. 彼は当時支配的であった人種と文化との統一視により、人間社会の多様性を序列化する立場を批判、文化を歴史構成的、相対的、統合的総体として捉える20世紀のカ人類学の礎を築いた。 -- Classics in anthropol ogy• It is a quite different question, however, in how far the particular machinery of democratic government is identical with democratic institutions. Names and crests thus stayed in the mother's line. In Germany, the Enlightenment was dominated by Kant himself, who sought to establish principles based on universal rationality. Chicago: Field Museum of Natural History 30 : 4. Boas, however, looked at changes in cranial size in relation to how long the mother had been in the United States. Class ics in American thought• The Kwakiutl seemed to have a mix of features. ボアズが文化的バイアスを表現するために用いた「文化メガネ(Kulturbrille)」を発展させ、人が習慣、制度、パターン化された思考により脚色された世界の中で生きているからこそ、自らの文化認識カテゴリーについて的に検討することを主張した。
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Boas staged a funeral for the father of the boy and had the remains dissected and placed in the museum. The Journal of Dental Research, Vol. developed theories of "culture and personality" and "national cultures", and Kroeber's student, developed theories of "cultural ecology" and "multilineal evolution". In his 1963 book, Race: The History of an Idea in America, Thomas Gossett wrote that "It is possible that Boas did more to combat race prejudice than any other person in history. 当時のアメリカの人類学は、モルガン以来の文化進化論が主流であり、ボアズはこれらの進化主義、人種主義を厳しく批判した。 -- Anthropological publications ; v. One of Boas's most important books, 1911 , integrated his theories concerning the history and development of cultures and established a program that would dominate American anthropology for the next fifteen years. 米国の(さらにいえばも)の方向性に大きな影響を与えたボアズ。 Bureau of American Ethnology Bulletin. The Hereditary Characteristics of Human Races• Boas and his students were also an influence on , who interacted with Boas and the Boasians during his stay in New York in the 1940s. Boas, Franz 1928 "Anthropology and Modern Life" 2004 ed. 先住民的視点から示されたこの斬新な解釈に従えば、ボアズは世界に対するギフトとして先住民の価値観を伝えた人なのである。 結果として、文化人類学は保守陣営からは西欧価値観の喪失に寄与し「文化的ニヒリズム」を生み出したと批判され、マイノリティ運動から「保守反動」として批判された。 -- Univesity of Chicago Press, 1969• 特に、語話者の中にそのような特徴が報告されていた。 Winkelband's student elaborated on this distinction in The Limits of Concept Formation in Natural Science : A Logical Introduction to the Historical Sciences; Boas's students and relied extensively on this work in defining their own approach to anthropology. American Anthropologist 50 2 : 351-352. -- Landmarks in anthropology• In Gillispie, Charles Coulston ed. Race: The History of an Idea in America. Moreover, many of Boas's students went on to establish anthropology programs at other major universities. 文化相対主義には普遍的などの観点から見て不備があり、実際に、、、、などの問題については、どこまでを文化、どこまでをそれに起因する道徳律とするかにおいていまだ議論が続いている。 Previously, American anthropology was based at the in Washington and the Peabody Museum at Harvard, and these anthropologists competed with Boas's students for control over the American Anthropological Association and its flagship publication. P・ラディン• それはアメリカにおいて、 人類学の中心的作業は 民族誌を「書くこと」であるという認識が高まったこと である。